Як змінився ринок онлайн-знайомств під час війни? Про це розповів СЕО компанії Quarks – Іван Ролік.
- Що очікувати від ринку онлайн-знайомств в Україні через місяць-два?Якою буде тенденція?
За даними Crunchbase, компанії у сфері дейтингу залучили за минулий рік 43 раунди фінансування на загальну суму понад 31 мільйон доларів.
Сфера онлайн-знайомств зовсім не нова і вже давно має визначених як глобальних гравців на ринку, так і локальних в Україні. Вважаю, що сьогоденний попит дещо штучний і спровокований війною, тому буде знижуватися. Однак з іншого боку, в Україні поступово відбувається перерозподіл ринку. До війни попит на онлайн-знайомства закривався також сервісами країни-агресора, наприклад: Mamba, а зараз частка цих продуктів знижується і, я сподіваюсь, що вона дійде до 0.
- Чи буде відкат приросту користувачів в застосунках для онлайн-знайомств?
З початку війни прирост користувачів на нашому продукті Kismia збільшився на 300%. Суттєвий приріст бачимо і у всіх інших головних гравців ринку. За даними аналітичної компанії Sensor Tower, в ТОП-5 по завантаженням в Україні вперше потрапив саме український сервіс, що не може не тішити.
Активне зростання помітне по всіх регіонах. Спочатку було припущення, що відновлення почнеться на заході країни та у центральних регіонах, але ні. Активність та зростання користувачів бачимо майже на всіх підконтрольних територіях, а особливо активно у Харкові та Одесі. Київ на третьому місці.
На мій погляд, спалах ажіотажу буде поступово знижуватися. Війна змусила багатьох людей змінити оточення, переїхати в інші міста та країни, суттєво зменшити оффлайн взаємодію. Це спровокувало велику потребу у спілкуванні, яку досить легко, у наш час, закрити за допомогою онлайн-сервісів для знайомств. Але люди повертаються до звичного життя, адаптуються до нових реалій, тому за кілька місяців попит на онлайн-знайомства знизиться.
- Як змінилась користувацька поведінка? Можливо є певні нові особливості?
Війна змусила нас усіх переглянути наші пріоритети та переосмислити, чого ми насправді хочемо в житті. Те, що було для нас важливим півроку тому, більше таким не є. Більшість в процесі роздумів про те, ким ми є і чого хочемо, можливо, вперше в житті. Це змусило людей бути більш чесними та цілеспрямованими під час онлайн-знайомства з новими людьми. Чи то бажання серйозних стосунків, чи простого спілкування. Є чітка тенденція до визначення єдиного пріоритету з потенційними партнерами, одразу ж. А особливо безпека: фізична, емоційна та фінансова.
Стало більше військових. Тобто – кожна 5-6 підтверджена чоловіча анкета на продукті – це наші захисники ЗСУ та ТрО.
Ці користувачі не є скамом, тобто шахраями, бо більшість пройшли всі методи перевірки, а саме:
- Ручну перевірку анкет. Щоденна постійна перевірка ризикових анкет командою модерації. Після роботи нейронних мереж на рахунок певних ризиків по анкеті користувачів, команда приймає остаточне рішення про необхідність ізолювати ризикового користувача на продукті.
- Нейронна модель, що навчається на вже історично зібраних даних та перенавчається в процесі. Таким чином, модель допомагає вже на реєстрації розуміти наскільки ризиковим є для нас користувач.
- Фотоверифікацію. Верифікація світлини дозволяє перевірити профіль користувача і показати потенційним парам, що ви – то справді ви. Для цього достатньо зробити декілька селфі, відтворивши запропонований на екрані жест руки, чи міміку обличчя.
А от розгорнуту інформацію про себе та свої інтереси, чоловіки у формі, додають рідко. Причиною цьому може бути елементарно відсутність часу.
Також суттєво покращились метрики оплат і метрики повернення на продукт. В першу чергу, це викликано війною і люди почали більше часу проводити онлайн. За аудиторією, більше платять в Україні – чоловіки. Скоріше за все, на це вплинуло збільшення військових, у них зросла заробітна плата і вони стали активніше реєструватися. 60% оплат саме серед тих, хто вказав сферу діяльності – “Працюю у сфері оборони”.
- Яка кількість російських продуктів на українському ринку та скільки грошей українці залишили російським додаткам, з початку війни?
У ТОП-5 продуктів за доходом на додатках в березні-квітні були два російські продукти, але станом на червень-липень побачили, що ростуть всі топ-додатки в Україні, окрім російських. Ріст стає інтенсивнішим, якщо порівнювати з періодом одразу від початку війни, особливо активні: Tinder, Badoo, Bumble і Pure.
Також, суттєво нарощують дохід з України продукти, які паралельно активно розвиваються і в росії, а саме: Tinder, Pure і Mamba. Остання взагалі є російською. В цей час, у росії продовжується монополізація ринку саме Тіндером. Дохід з додатків за останні два місяці виріс у двічі.
Загалом, з початку повномасштабної війни, українці заплатили російським додаткам онлайн-знайомств близько 130 тисяч доларів, і це без урахування WEB платформ.
Зараз в Україні присутні 7 найбільших російських сервісів з доходом від тисячі доларів. Якщо говорити про WEB в Україні, то бачимо скорочення десктоп-трафіку у Badoo, але вперше з початку війни ріст і на Tinder і на російській Mamba. Причому на Mamba вперше з початку війни.
А Тіндеру, який активно розвивається в росії, українці віддали близько 656 тисяч доларів, з початку війни. Ми всі розуміємо на що йде частина цих грошей.
Наразі критично важливо підтримувати сервіси, які створили українці та не спонсорувати компанії, які є російськими, або розвиваються на їх ринку.
Quarks — IT компанія, яка створює продукти та технології у сфері social discovery і онлайн-знайомств для мільйонів людей по всьому світу.
Флагманський продукт компанії Kismia — це додаток для онлайн-знайомств, який допомагає знаходити своїх людей у більш ніж 20 різних країнах по всьому світу. Ним скористались вже понад 170 мільйонів користувачів.